Thursday, July 1, 2010

ဟိႏၵဴဘာသာေပၚေပါက္လာပံုအက်ဥ္း


ဟိႏၵဴဘာသာကုိ မည္သည့္အခ်ိန္က စတင္ေပၚေပါက္လာသည္ဟုေျပာရန္မလြယ္ကူေပ။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ ယင္းဘာသာ အေျခခံရာျဖစ္သည့္ဣရုေ၀ဒ(ရိဂ္ေ၀ဒ)၊ယဇုေ၀ဒ၊သာမေ၀ဒ၊
အာထဗၺဏေ၀ဒ ဟူေသာေ၀ဒက်မ္းဂန္တို ့ေပၚထြန္းရာေခာတ္ကုိ တိက်စြာသတ္မွတ္ဖို ့ခဲယဥ္းေသာေၾကာင့္ပင္။


ထိုက်မ္းတို ့၏ ေခာတ္ကုိ အေစာဆံုး ခရစ္မေပၚမီ(ဘီစီ)နွစ္၆၀၀၀ မွ ေနာက္က်ဆံုး နွစ္၇၀၀ အထိ ခန္ ့မွန္းၾက၏
သုိ ့ေသာ္ ခရစ္မေပၚမီ နွစ္ ၁၅၀၀ ခန္ ့ဟု ခန္ ့မွန္း သူပညာရွင္မ်ားက အမ်ားစု ျဖစ္၏။

ထိုခန္ ့မွန္းခ်က္ကုိ အတည္ျပဳလွ်င္ ဟိႏၵဴဘာသာ၏ သက္တမ္း သည္ခရစ္မေပၚမီ(ဘီစီ) နွစ္ေပါင္း ၁၅၀၀၊ခရစ္ေပၚျပီးေနာက္(ေအဒီ) နွစ္ေပါင္း ၂၀၁၀၊နွစ္ရပ္ ေပါင္းလွ်င္ ၃၅၁၀နွစ္ၾကာဘီဟုတ္ဆိုရေပလိမ့္မည္။
(မွတ္ခ်က္။  ။ ယခုေရးေနေသာအခ်ိန္မွာ(7/1/2010) ျဖစ္သည္။)

ဟိႏၵဴ ဘာသာသည္(ဘီစီ) ၁၅၀၀ ခန္ ့က အာရွတိုက္ အလယ္ပုိင္းမွ ေရႊ ့ေျပာင္းလာ၍ အိႏၵိယျပည္ အေရွ ့ေျမာက္ပုိင္း၌ ၀င္ေရာက္ေနထိုင္ေသာ အရိယန္ လူမ်ဳိးတို ့၏ ေ၀ဒက်မ္းမ်ား၌ အေျခခံသည္ဟု ယံုၾကည္ၾက၏
ထုိေ၀ဒ က်မ္းမ်ားကုိ ေရးသားသူကား မထင္ရွားေပ။ အခ်ဳိ  ့ ဟိႏၵဴမ်ား၊ျဗဟၼဏမ်ားက ေ၀ဒက်မ္းမ်ားသည္ လူသား တစ္ဦးဦး၏ လက္ရာမဟုတ္၊ ဖန္ဆင္းရွင္ မဟာျဗဟၼာ၏ တန္ခိုးေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚလာေသာက်မ္းမ်ား
ျဖစ္ေၾကာင္း ယံုၾကည္ၾက၏။

ေ၀ဒက်မ္းမ်ား၌ အေျခခံခဲ ့ေသာ ဟိႏၵဴျဗဟၼဏဘာသာသည္ နွစ္ေပါင္း မ်ား စြာ ေခတ္ အဆက္ဆက္ကုိ ျဖတ္သန္းလာခဲ ့ရသျဖင့္ ယခုေခာတ္ ဟိႏၵဴ တို ့ယံုၾကည္ကုိးကြယ္ ေသာ ဟိႏၵဴဘာသာသည္ ေ၀ဒေခတ္ ဘာသာတရားနွင့္အေတာ္ၾကီး ျခားနား ေနျပီျဖစ္၏။ ေ၀ဒေခာတ္၌ ဣျႏၵ ၊အဂၢိနိ၊၀ရုဏစေသာ နတ္တို ့အား ယဇ္ပူေဇာ္ျခင္း၊ ဂါထာရြတ္ျခင္းကုိ အေလးေပးထားေသာ္လည္ ဥပနိသွ်ဒ္ စေသာ ေနာက္ေပၚ ဘာသာေရးက်မ္းမ်ားက ယဇ္ပူေဇာ္ျခင္း၊ ဂါထာရြတ္ျခင္းသည္ အေရးမၾကီးေၾကာင္း၊ ယဇ္ပူေဇာ္ျခင္း၊ဂါထာရြတ္ျခင္း၊ယဇ္သီခ်င္း ဆိုျခင္းျဖင့္မြန္ျမတ္လွေသာ အတၱကုိမေတြ ့နုိင္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပၾက၏။

ဘဂ၀ဒ္ဂီတ။     ။မဟာဘာရတ၏ အစိတ္အပုိငး္ျဖစ္ေသာဘဂ၀ဒ္ဂီတက်မ္း ၌လည္း အတၱ၏ သေဘာ သဘာ၀ကုိပုိ၍ေပၚလြင္ေအာင္ နည္းအမ်ဳိးမ်ဳိး ျဖင့္ ရွင္းလင္းစြာဖြင့္ဆိုထား၏ အမႊန္းတင္ထား၏။ ထို ့ေၾကာင့္ ဘဂ၀ဒ္ဂီတ ကဗ်ာက်မ္းသည္ ယခုေခတ္ဟိႏၵဴဘာသာ၀င္တို ့ အရုိေသဆံုး အျမတ္နိုးဆံုးဦးထိပ္ထက္ပန္ဆင္ထားေသာက်မ္းျဖစ္၏။

No comments:

Post a Comment