စတင္ေပၚေပါက္ခ်ိန္ -ခရစ္မေပၚမီနွစ္ ၁၅၀၀ ခန္ ့
စတင္ေပၚေပါက္ရာ႒ာန - အိႏၵိယျပည္
ဘာသာ၏ အထြဋ္အထိပ္ ပုဂၢိဳလ္ - ျဗဟၼာ၊ ဗိႆနိုး ၊ သိ၀
ပဓနက်မ္းဂန္ -ေ၀ဒက်မ္းမ်ား ၊ဥပနိသွ်ဒ္က်မ္းမ်ား..ရာမာယန၊ မဟာဘာရတ ၊ ဘဂ၀ဒ္ဂီတ
အေျခခံယံုၾကည္ခ်က္မ်ား
ကမၻာေလာကနွင့္သတၱ၀ါမ်ားကုိ ျဗဟၼာကဖန္ဆင္းသည္။ဗိႆနိုး က ေစာင့္ေရွာက္ထိန္းသိမ္းသည္။
သိ၀ကဖ်က္ဆီးသည္။ ျဗဟၼာၾကီး၏ၾကင္ယာေတာ္က သူရႆတီီီ ၊ဗိႆနိုး၏ၾကင္ယာေတာ္က လကၡ်မီး၊
သိ၀၏ၾကင္ယာေတာ္က ပဗၺတီ အသီးသီး ျဖစ္ၾကသည္။
ျဗဟၼာ ဆိုသည္မွာ ပရမအတၱပင္ ။ ပရမအတၱ သည္ ကမၻာေလာကနွင့္ သတၱ၀ါမ်ားကုိ ဖန္ဆင္းသည္ ။
ထိုေၾကာင့္ အတၱသည္အရာတိုင္းတြင္ပ်ံ ့နွံ ့လ်က္ တည္ရွိ၏ ။ေလာကသည္ အတၱ၊ေလာကသည္
ျဗဟၼာ၊သတၱ၀ါသည္အတၱ၊ သတၱ၀ါသည္ ျဗဟၼာ၊ သင္သည္ အတၱျဖစ္၏ သင္သည္ျဗဟၼာျဖစ္၏ ။
ဖန္ဆင္းရွင္ အတၱကုိ ပရမအတၱ၊ သတၱ၀ါတို ့သႏၱာန္၌ တည္ေသာ အတၱကုိ ဇီ၀အတၱ ဟုခဲြျခားရ၏ ။
(ျမန္မာ လူမ်ဳိးတို ့က အသက္၊၀ိညာဥ္ ဟု ေခၚေသာအရာကုိ ဟိႏၵဴက ဇီ၀အတၱ ဟု ေခၚျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
အတၱသည္ အျမတ္ဆံုးျဖစ္၏ ။ မပ်က္မစီး အျမဲတည္၏ သတၱ၀ါေသေသာ္လည္း အတၱက မပ်က္စီးဘဲ
ေသေသာသတၱ၀ါ၏ခႏၶာကုိယ္မွ ထြက္ခြာ၍ ေနာက္ခႏၶာကုိယ္တစ္ခုထဲသို ့ ကူးေျပာင္းတည္ေနကာ
ေနာက္တစ္ဘ၀ စခန္းသြား၏ ဤနည္းျဖင့္ တစ္ဘ၀ျပီး တစ္ဘ၀ ကူးေျပာင္းကာ အတၱသည္
သံသရာလည္ေန၏ ။
ယင္းသုိ ့သံသရာလည္ေနျခင္းမွာ အတၱကုိ ေလာဘ စေသာ ကိေလသာ အညစ္ေၾကး ေတြ ကပ္ျငိေန၍
ကုသိုလ္ကံ အကုသုိလ္ကံ ေတြကုိ ျပဳေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ထို ကုသုိလ္ကံ အကုသုိလ္ကံတုိ ့၏
အက်ဳိးကုိ ေနာက္ဘ၀၌ အတၱကပင္ခံစား၏ ။
အတၱမွ ကိေလသာ အညစ္အေၾကးေတြစင္ၾကယ္သြားေစရန္ ဂဂၤ ါ ျမစ္အတြင္း၌ေ၇ခ်ဳိးရ၏ ။
ဂဂၤ ါျမစ္သည္ဟိမ၀ႏၱာေကလာသေတာင္ထိပ္တြင္ တရားထုိင္ေနေသာ သိ၀ နတ္မင္းၾကီး၏ ဆံထံုးမွစ၍စီးဆင္းလာေသာေၾကာင့္ ျမတ္ေသာျမစ္ျဖစ္၏ ထို ့ေၾကာင့္ ဂဂၤ ါျမစ္၌ေရခ်ဳိးလွ်င္ ကိေလသာ စင္ၾကယ္၏။
ဂဂၤ ါျမစ္သည္ဟိမ၀ႏၱာေကလာသေတာင္ထိပ္တြင္ တရားထုိင္ေနေသာ သိ၀ နတ္မင္းၾကီး၏ ဆံထံုးမွစ၍စီးဆင္းလာေသာေၾကာင့္ ျမတ္ေသာျမစ္ျဖစ္၏ ထို ့ေၾကာင့္ ဂဂၤ ါျမစ္၌ေရခ်ဳိးလွ်င္ ကိေလသာ စင္ၾကယ္၏။
ေယာဂေခၚသည့္ သမထ အလုပ္ကုိ အားထုပ္ျခင္းျဖင့္လည္း ကိေလသာကုိစင္ၾကယ္ေစ၏ ။ ေယာဂ
အက်င့္၏ စြမ္းအားျဖင့္ အတၱမွ ကိေလသာေတြစင္ၾကယ္သြားေသာအခါ အတၱသည္ ျဖဴစင္ေတာက္
ေျပာင္လာျပီးလွ်င္ ကုသိုလ္ကံ အကုသိုလ္ကံေတြကုိ ျပဳေတာ့သျဖင့္ သံသရာမွ လြတ္ေျမာက္၍
No comments:
Post a Comment